Václav Zoubek vyzývá radní, kteří zlikvidovali výlepovou firmu:
„Vyjděte do ulic jako živé plakátovací plochy!“
RAKOVNÍK. Článek o neblahém konci místní plakátovací firmy vyvolal minulý týden celou řadu reakcí. Zástupci tělovýchovných jednot, soukromé firmy i dalších institucí volali do redakce s dotazem, kam se mají se svými plakáty obrátit, když plochy Pavla Štěpánka musí být do 15. března odstraněny a žádné jiné ve městě nejsou. Korunu všemu nasadil ředitel Rabasovy galerie, který vyzývá radní, aby vyšli do ulic jako živé plakátovací plochy.
První nás oslovil Petr Němeček. "S Pavlem Štěpánkem spolupracujeme od počátku jeho působení. Vždycky jsme byli spokojeni, a proto nevíme, co si o tom myslet. Proč musí likvidovat něco, co řádně koupil? My jsme tím přišli o možnost prezentovat svoje akce a navíc ani nevíme, jaké bude mít nová firma ceny," zlobí se Petr Němeček zastupující Volejbalový klub Rakovník.
Druhý telefonát jsme obdrželi od Jiřího Lukáše z firmy Koberce Trend. "Jsme z rozhodnutí radnice docela nešťastní. Na leden a únor připravujeme slevy, a lidé se o nich nedozví. s panem Štěpánkem jsme byli spokojeni. Stačilo zvednout telefon a přišel, kdykoliv jsme potřebovali. Nyní kvůli městu přijdeme o tržby," tvrdí Lukáš.
Další, koho dvouměsíční odstávka plakátovacích ploch postihne, jsou kulturní instituce. "Na plakátovacích plochách jsme bytostně závislí. Teď třeba 10. února máme akci, a nevíme, jak ji dát na vědomí veřejnosti," odpovídá na dotaz Raportu ředitel Muzea T. G. M. František Povolný. Podle jeho názoru by přitom mohly v Rakovníku existovat i dvě výlepové firmy vedle sebe. "Myslím, že kdyby ke stávajícím třinácti plochám pana Štěpánka instalovala další firma deset nových, uživily by se všechny. Těch ploch je na Rakovník strašně málo. Další otázkou je, jaké ceny si bude nová firma účtovat. Štěpánek, pokud vím, zdražoval za celou dobu své existence pouze dvakrát, takže si jeho služby mohly dovolit i nejrůznější zájmové organizace a spolky. Další věcí je operativnost výlepu. Kulturní akce mnohdy vznikají i na poslední chvíli, takže jsme vždycky uvítali, když jsme dokončili plakáty a druhý den po vytištění už visely," říká Povolný. Podle jeho názoru měli radní přihlédnout i k otázce daňové výtěžnosti místních a mimookresních firem i případnému sponzorství. "Obecně platí, že naše akce vždycky podporují jen místní podnikatelé. Supermarkety a cizí firmy nám ještě nikdy nedaly ani korunu," argumentuje Povolný.
Ovšem nejradikálnější názor na vzniklý problém má ředitel Rabasovy galerie a člen zastupitelstva Václav Zoubek. Také galerie byla se službami Pavla Štěpánka spokojena. Nyní vůbec neví, na koho se obrátit a kolik budou nové výlepové služby stát. Když jsme vysvětlili, že po dobu dvou měsíců zřejmě nebude mít kde plakáty vylepit, okamžitě přišel s řešením: "Jestli je to skutečně tak, vyzvu členy městské rady, aby vyšli do ulic jako živé plakátovací plochy."
A co vzniklé situaci říká vedení města? "Pan Štěpánek tomu všemu mohl předejít. Stačilo přijít na radnici a více se o vše zajímat. Vždyť i na radě se věc jednou odložila, aby mohl doplnit řešení černého výlepu," hájí postoj rady místostarosta Luděk Štíbr. Podle něj firma Rengl akceptovala snížení smluvního období z deseti na pět let a od 1. dubna by měla začít s instalací nových ploch. "Vzhledem k předčasnému ukončení výlepu panem Štěpánkem se budeme snažit, aby Rengl začal dříve, alespoň na některých plochách v nových místech," slibuje místostarosta. Co se týče cen, měly by prý být srovnatelné s cenami předchůdce. Firma se také zavázala potírat v rámci své činnosti tzv. černý výlep. v této věci bude podle Štíbra nutná součinnost a daleko větší přísnost ze strany Městské policie.
Pavel Sklenička