Závora v Trojanově ulici už zřejmě zůstane.
Nechtějí být vjezdem na náměstí
RAKOVNÍK. Ještě před rokem a půl, tedy před zahájením rekonstrukce Palackého ulice, si Trojanovka žila relativně klidným životem pěší zóny. Vjezd z náměstí tu byl povolen jen obyvatelům a podnikajícím živnostníkům. Pak ale nastalo hotové peklo. Dlážděná ulice zúžená ostrůvky zeleně se stala jedinou příjezdovou ulicí na náměstí. Nyní je v Palackého téměř hotovo a Trojanovka mohla být od dopravního přetížení konečně osvobozena. Jenže město změnilo plán. Provizorní režim v Trojanově ulici se ukázal ekonomicky výhodnější. Řidiči totiž nemají z náměstí kudy ujíždět bez placení. A tak se obyvatelé dozvídají, že provizorní řešení má být zachováno natrvalo. Okamžitě poté, co jsme záměr města zveřejnili, volalo hned několik obyvatel, aby s takovým řešením vyjádřili nesouhlas.
Vraťte nám pěší zónu!
„V žádném případě nesouhlasíme se zachováním vjezdu z křižovatky Na Váze. Trojanova ulice je ,pěší zóna’ a stávající provoz ztrpčuje život nejen chodcům, kteří se proplétají mezi zaparkovanými auty v celé délce ulice (auta ignorují zákaz stání), ale i místním obyvatelům, kteří pro množství zaparkovaných aut mají velký problém s vjezdem do svých domů. Dopravní situaci ještě zhoršují odpočinkové ostrůvky se stromy, které byly zhotoveny v rámci pěší zóny. Doufáme, že náš názor bude brán v potaz při řešení dopravní situace v centru města,“ napsali nám Šárka a Rudolf Truxovi.
Parkování před vjezdy
Podobný názor připojila telefonicky i Iveta Zemanová nebo Karel Podoba.Toho jsme zastihli v pátek dopoledne přímo na místě. „To, jak tudy jezdila auta po dobu rekonstrukce Palackého ulice, bylo něco strašného. Jakmile se na semaforu Na Váze rozsvítila zelená, najížděli sem řidiči plnou rychlostí. A hlavně v ranních hodinách, kdy vozí rodiče své děti do škol, tu stávají celé kolony. V tomto čase bylo pro nás úplně nemožné vyjet s autem z domu,“ popisoval. I v čase našeho rozhovoru stála auta v ulici po celé její délce, před obchody i před vjezdy. „Někteří provozovatelé si tu dřív v létě dávali před své obchody stolečky se židličkami, ale v tomhle provozu to vůbec není možné,“ připomíná obyvatel ulice.
Všímáme si i situace přímo u závory. Řidiči k ní totiž najíždějí co nejblíže, aby dosáhli na ovládání systému, a ohrožují tak chodce, kteří tudy procházejí. Dlažba vozovky je totiž v jedné rovině s chodníkem, takže chodci nejsou před auty nijak chráněni.
Vyjádření města
„Do 15. listopadu by měla být dokončena dlažba v napojení Vysoké a Palackého ulice. Poté by měl být konečně obnoven provoz v Palackého ulici a ve Vysoké. Takže nájezd vozidel na náměstí, po dobu stavby vedený jen Trojanovou ulicí, se rozmělní. A Trojanova ulice bude mít opět charakter pěší zóny, bude ve stejném režimu jako Nádražní, která je určena převážně pro rezidenty a zásobování. Docílíme toho značením,“ vysvětluje tisková mluvčí městského úřadu Kateřina Hradilová a je překvapena, že se na město se stížnostmi podobného typu jako na Raport nikdo neobrátil.
Pavel Sklenička