Foto

Za Krušovicemi je doprava svedena pod budovaný dálniční most. Původní úsek karlovarky (vlevo za značkou zákaz vjezdu) už prakticky zmizel.

 

Na domy na samotě zapomněli a odřízli je od silnice

U Krušovic už se jezdí po novém

KRUŠOVICE/ŘEVNIČOV. Několik desetiletí se do Krušovic ve směru od Krupé přijíždělo po rovince. Od pátku 1. března už to neplatí, auta začala jezdit po nové silnici, tedy přeložce staré karlovarky, která vede pod budovaným dálničním mostem. Již nepotřebný úsek původní D6 začal Metrostav hned poté frézovat a likvidovat. Bohužel však přitom zapomněl na obyvatele domů na samotě za Pivovarským rybníkem, které tím odřízl od silnice.

„Když přišli obyvatelé samoty na úřad s tím, že nemají kudy vyjet autem ven, ukázalo se, že na ně firma opravdu zapomněla. Napojení je divně řešené už v projektu. Musí se to předělat a rychle. Se stavby­vedoucím jsme se zatím dohodli na náhradním řešení. Ze samoty vede zadem kolem sochy polní cesta do vesnice. Protože byla pro osobní auta velmi špatně sjízdná, navezla na ni firma recyklát a zpevnila ji, aby ji odříznutí občané mohli využívat,“ říká starostka Markéta Fröhlichová.

Výstavba obchvatu Krušovic pokračuje podle harmonogramu. Otevření přeložky bylo naplánováno na 1. března a skutečně k němu v termínu došlo. Vesnici bohužel i nadále trápí vysoká prašnost, i když to není tak tragické jako v suchých letních týdnech. „Jakmile je větší vítr, prach se opět zvedá. Je to tím, že se bláto, které na silnici napadá z kol techniky, sice odstraňuje, ale jen tím, že se shrábne na stranu. Bylo by potřeba ho sbírat, jinak to bude prášit pořád,“ říká starostka.

Výstavba dálnice na katastru Řevničova se nejspíš oproti plánovanému termínu říjen 2020 o několik měsíců protáhne. „Práce pozdržel archeologický průzkum a také se objevily nějaké další komplikace. Ne majetkové. Problémy, které byly kvůli nevypořádanému vlastnictví jednoho z dotčených pozemků, už jsou podle aktuálních informací od Ředitelství silnic a dálnic vyřešeny,“ říká řevničovský starosta Jiří Petráček.

Po přerušení prací ke konci loňského roku se trojice dodavatelských firem pustila do díla opět v polovině ledna. Od té chvíle s ohledem na počasí pokračuje. „Pořád je to ve fázi přesunu zeminy. Navážení kamene ještě nepropuklo. Také probíhá příprava na stavbu mostů. Mostních objektů tu bude dost,“ přibližuje starosta. Přemostění vyroste nad údolím potoka, u třtické křižovatky, kde dálnice povede pod silnicí na řevničovské nádraží, na křížení obchvatu s jednou z místních komunikací a pochopitelně i na nájezdu od Mšeci.

První úsek dálnice na řevničovském katastru, který bude zprovozněn, by měl být u motorestu Farma. Při stavbě obchvatu se totiž musí doprava svést již na novou silnici. „V Řevničově jsme zatím žádné výrazné dopravní omezení kvůli stavbě neměli, přijde to až s kruhákem pod obcí. Podali jsme na ŘSD návrh, aby nejprve zprovoznili dálnici a pak dokončili kruhák. V plánu totiž mají, že se bude stavět za provozu a pouštěn bude vždy jen jeden jízdní pruh. Jenže se semafory nás tu čekají dvoukilometrové fronty, jako měli loni v Krušovicích. Uvidíme, jak se k našemu návrhu vyjádří,“ říká Jiří Petráček.

Podle čerstvých zpráv z ŘSD, které starosta má, bude letos do konce roku podána žádost o vydání stavebního povolení na obchvat Krupé, současně s tím bude vypsána soutěž na dodavatele stavby a v roce 2020 až 2021 by měla vypuknout jeho výstavba.

Markéta Hartlová

« Zpět