Foto

Chemicko-biologická laboratoř slouží především studentům maturitních oborů.

 

Na Křivoklátsku vzniklo deset přírodovědných kroužků

Laboratoř, včelín i učebna v přírodě

KŘIVOKLÁT – PÍSKY. Dvouletý projekt Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem, který je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu ČR, si klade za cíl zviditelnit mezi žáky základních a středních škol přírodní vědy a technické obory. Jednou ze škol, které do tohoto projektu vstoupily, je i Střední lesnická škola a střední odborné učiliště Křivoklát – Písky.

„Díky tomuto projektu byla financována stavba chemicko-biologické laboratoře, stavba skleníku, včelínu a venkovní dendrologické učebny. Nakoupen byl také nábytek a vybavení do laboratoře, dále výpočetní technika, technické vybavení pro truhlářskou dílnu a pro odborné lesnické předměty. Z prostředků projektu bylo také financováno šest digitálních úlových vah,“ vypočítává ředitel školy Vratislav Dlohoš, co účast v projektu Píseckým přinesla.

Částka 5,7 milionu korun ale nepomohla jen škole a učilišti. O dalších aktivitách, které v souvislosti s projektem vznikly, se mohli v úterý 3. února dozvědět představitelé Středočeského kraje, náměstek hejtmana pro oblast školství, mládeže a sportu Milan Němec, vedoucí odboru školství Lenka Šmídová a také autor a garanti projektu. „Díky projektu vzniklo celkem deset přírodovědných kroužků – pět pro naši školu a pět pro základní školy v regionu. Jedná se o kroužky přírodovědný, myslivecký, technický (kovo a dřevo), včelařský a ornitologicko-kynologický. Snažíme se žákům otevřít oči, aby viděli, co příroda je, že má své zákony, které nemůžeme předělávat, ale musíme je respektovat. To se jim snažíme vštěpovat,“ pokračuje ředitel.

Na výzvu lesnické školy zareagovaly základní školy v Křivoklátě, Roztokách, Zbečně, 3. ZŠ Rakovník a Speciální škola Rakovník. Největší zájem byl v Roztokách, kde se přihlásilo 50 dětí. Písečtí učitelé do těchto škol dojížděli a vedli zde jednotlivé kroužky. Když bylo potřeba, přijely děti na Písky. Děti poznávaly stromy, zvířata, v dílnách učiliště se snažily zvládnout základní technické úkony. Třeba vyráběly budky pro ptactvo a pak je rozmísťovaly po lese. To je však jen zlomek toho, co v rámci kroužků dělaly. Během roku probíhala na Pískách i tzv. tématická odpoledne a na přelomu června a července i týdenní tábor, kterého se zúčastnilo na osmdesát žáků zmíněných škol.

„Do projektu jsou zapojeni také odborníci z praxe, kteří vedou odborné přednášky a praktická cvičení. Pro naše studenty je velmi přínosná spolupráce s vysokými školami. A také s Lesy ČR a CHKO Křivoklátsko, kde se seznamují s fungováním těchto organizací a s jejich působením,“ dodal Vratislav Dlohoš, ředitel SLŠ a SOU Křivoklát – Písky.

Tomáš Bednařík

« Zpět