Proč se komunikace na Rudu neopravuje na etapy?

Ze silnice je teď cyklostezka

RAKOVNICKO. Dopravu na Rakovnicku opět sužují objížďky. Vázne doprava na Lubnou kolem ZZN, přes Lišany a zejména pak směrem k hlavnímu městu. Na jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v regionu se pracuje šest dnů v týdnu. O nedělích se naopak uzavřená silnice mění v ráj cyklistů a jezdců na kolečkových bruslích.

Lidé, kteří cestují z Rakovníka ku Praze, teď musí přes Lišany (i zde se buduje nová komunikace) na Šustnu a odtud dál po karlovarce. Kamióny objíždějí trasu dokonce přes Kněževes. Uzávěrka opravované silnice začala na apríla a bude trvat do 31. srpna. Na to, zda nemohla být silnice opravena rychleji, jsme se zeptali přímo jednoho z odpovědných pracovníků. „Nemyslím, že je lhůta nějak přehnaná. Opravujeme úsek, který je 6 km dlouhý, v obou pruzích. Zpevňují se krajnice, které se dříve lámaly. Dělá se celkové odvodnění, které úplně chybělo, celkem tu vznikne sedm nových propustí. A nakonec se celý úsek nově zabalí. Šířka silnice se nemění, zachovány zůstanou i tzv. andělské schody,“ dozvídáme se přímo na místě. Investici v celkové ceně 66 miliónů Kč realizuje společnost Eurovia Praha, bývalé Stavby silnic a dálnic. Investorem je Středočeský kraj.

Veřejnost má však většinou jiný názor. „Nevím, proč to neudělali na etapy. Dalo se jezdit přes Špičák a Tři stoly a u Horácké Lísy zahnout na Rudu. Karlovarka by nebyla přeplněná,“ kroutí nechápavě hlavou šanovský pekař Vladimír Špáňa, který několikrát denně zásobuje obchod v Novém Strašecí. Jeho názor není ojedinělý. Dokonce i rakovnický radní Eduard Filip s postupem kraje uzavřít celou komunikaci nesouhlasí. „Divil jsem se, proč to neudělají na etapy, ale bylo mi vysvětleno, že takto by byla uzávěra ještě o dva měsíce delší.“

Se stejným vysvětlením se spokojil i starosta Zdeněk Nejdl. Podle něj se jedná o krajskou komunikaci a jemu nepřísluší zasahovat do rozhodnutí úředníků krajského úřadu. „Za město se k tomu vyjadřuje náš odbor dopravy. Jsem přesvědčen, že všichni hledají takové řešení, které by nejméně obtěžovalo lidi.“

I uplynulou neděli byl na opravované silnici klid. Vyfrézovaný a vybagrovaný pruh po straně svědčí o tom, že se na silnici pracuje. Na uzavřené komunikaci jsme na in-line bruslích zastihli i někdejšího starostu Rakovníka Miloslava Mánka. Jízdu na široké silnici si pochvaloval. Na druhou stranu ani on nechápe, proč se oprava komunikace nedělá na etapy.

Sláva Vaic,

Pavel Sklenička

« Zpět