TS zatím nemusely
řešit žádnou kalamitu
NOVÉ STRAŠECÍ. Letošní zima je svými rozmary velmi nevyzpytatelná. v první polovině ledna téměř jarní počasí, nyní zase mrazivé dny, střídající se s prudkým oteplením, které je provázeno častými srážkami, jež mnohdy, hlavně v noci a nad ránem, namrzají. Takovýto průběh zimy přidělává vrásky nejen řidičům, ale především pracovníkům odpovědným za údržbu komunikací. Zeptali jsme se ředitele Štefana Podhorce, jak se s letošní zimní údržbou vyrovnávají Technické služby města Nové Strašecí.
"Zimní údržba na území Nového Strašecí se řídí zimním operačním plánem a nařízením města č. 1/2004 o schůdnosti místních komunikací a průjezdných úseků silnic," uvedl Štefan Podhorec. Podle jeho slov obhospodařují TS cca 22 km místních komunikací, z toho 8 km zařazených do I. kategorie pořadí důležitosti, 10 km zařazených do II. kategorie pořadí důležitosti a 4 km zařazených do III. kategorie pořadí důležitosti III. Podle zmíněných předpisů musí být komunikace I. kat. ošetřeny, případně obnovena sjízdnost a schůdnost do 4 hodin po skončení spadu sněhu, II. kat. do 8 hodin a III. kat. do 24 hodin. "Kromě toho zajišťujeme zimní údržbu chodníků o celkové rozloze cca 1 600 m2 a ostatní plochy o výměře cca 2 400 m2," pokračuje ředitel Technických služeb. Na zimní údržbu je nasazováno všech 13 provozních pracovníků TS ve dvou směnách. Služby drží od 4 hodin ráno do půlnoci, v případě kalamity pak nepřetržitě. "Taková ta velká kalamita zatím ještě letos nebyla a snad nebude," přeje si Štefan Podhorec.
Kromě lidí vyráží do ulic samozřejmě i technika. v současné době disponují TS dvěma traktory s pluhem, dvěma sypači na multikáře M25, dvěma malotraktory s čelní radlicí, dvěma nakladači a dvěma nákladními automobily na odvoz sněhu, případně transport posypového materiálu. "Před zimou jsme se zásobili 100 tunami soli a 150 tunami inertu. v současné době je spotřebováno asi 30 tun soli a 50 tun inertu, takže zásoby máme ještě slušné a myslím, že do konce zimního období s nimi vystačíme, pokud se nestane něco mimořádného," dodává ředitel TS Nové Strašecí Štefan Podhorec.
Tomáš Bednařík