S nemocí poradí po telefonu
RAKOVNICKO. Občané Rakovnicka, Kladenska, Mělnicka a Berounska mohou od pondělí 14. září využívat služeb Call centra, které vzniklo při středočeské záchranné službě. Podobná poradenská služba nemá dosud v ČR obdoby.
„Smyslem Call centra je ulevit lince 155, kde operátoři často řeší i telefonáty, které nevyžadují výjezd záchranných složek. Na tísňovou linku často volají i lidé, kteří chtějí jen poradit. Co mají dělat s teplotou, které lékárny mají o víkendu otevřeno. Podle našich zkušeností stráví operátoři řešením takovýchto hovorů přibližně 20–30 % času,“ vysvětluje mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková.
Tyto telefonáty tedy od pondělí vyřizuje 24 hodin denně na čísle 800 888 155 nové Call centrum. Lidé zde získají poradenství v oblasti běžných chorob a onemocnění, psychickou podporu i radu týkající se spíše sociální oblasti. „Dispečer na tísňové lince se těmto hovorům nemá možnost věnovat. Nyní je může přesměrovat do Call centra. V případě potřeby ho odkáže i na další odborníky či organizace, například na Linku bezpečí, Bílý kruh bezpečí, Drop In, ambulantní specialisty nebo na pohotovost,“ říká ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek. Call centrum je zatím v pilotním provozu, pokud se osvědčí, rozšíří ho záchranáři i pro ostatní okresy Středočeského kraje.
Markéta Hartlová