Poloviční úspěch díky Nově

RAKOVNÍK. Po několika dopravních nehodách na přejezdu u TOSu jsme vás průběžně informovali o dění na něm i o ne zcela bezproblémovém chodu jeho světelné signalizace. Upozorňovali jsme i na to, že se o přejezd zajímá TV Nova. I v tomto případě se ukázala síla tohoto média. O tom, co se změnilo od vyjití prvních článků po natáčení Novy a dokonce po odvysílání reportáže, jsme si povídali s jejím hlavním aktérem Milanem Šlahounkem, správcem ubytovny, který dlouhodobě monitoruje a natáčí dění na přejezdu.

„Ještě než přijela Nova, začaly dráhy přejezd opravovat. My jsme museli porazit chvojku, dopraváci zvedli značky, ale stejně pořád překáží signalizaci značka konec chemického posypu,“ popisuje Milan Šlahounek a pokračuje: „Po článcích v Raportu a natáčení Novy už všichni věděli, že přejezd točím. Po mé návštěvě na Ministerstvu dopravy a železnicích (viz pořad Na vlastní oči odvysílaný 15.10.) sem do týdne umístili černou skříňku.“ Na návrh dopravního inspektorátu jsou dnes před přejezdem ve směru od města nainstalovány zpomalovací pruhy a výstražný kříž se zvýrazněným reflexním okrajem z obou stran přejezdu.

K samotnému pořadu se už Milan Šlahounek moc nevrací. Desetiminutovou reportáž točili dva dny po osmi hodinách, ale jak hlavní aktér dodává: „Bylo to zbytečně o mně. Ale mně jde o přejezd. To, co jsem nahrál, dráhy omlouvají. Pořád to berou opačně, jdou proti řidičům, ale chyba byla na jejich straně. Fakt je, že od natáčení funguje přejezd perfektně. Tak se napůl podařila dobrá věc. Závory by byly lepší, ale to by muselo přispět i město a dát je sem je otázka asi pěti miliónů.“ Po odvysílání již zmiňovaného pořadu zaznamenal Milan Šlahounek různé reakce. „Máte o krok blíž k bohu,“ mu řekla žena, která žije vedle přejezdu, zná jeho problémy a viděla havárie. Naopak „Si debil,“ si vysloužil na WC od muže, který pracoval jako strojvedoucí a věří v neomylnost drah.

Vzhledem k tomu, že se blíží termín soudního jednání (29.10.) v případu obžalovaného Jana Zaspala (dubnová nehoda), vrací se Milan Šlahounek i k ní. „Obžalované by měly být dráhy a ne ten kluk, protože signalizace tehdy nefungovala. Když se ta havárka stala, tak strojvedoucí tam odtud vyhnal jediné dva svědky z vlaku, kteří mohli říct, jak to bylo. On jim řekl, že mohou jít pryč. Zajímavé je i to, že u nehody jsem byl jako druhý, téměř okamžitě. Policistka to se mnou sepisovala a já jsem jí řekl, že světla nefungovala. Pak si předvolali sedm svědků, jen nás dva, kteří jsme tam byli jako první, si nezavolali, ale dalších sedm ano.“

Lenka Pelcová

« Zpět