Obyvatelé Kréty si stěžují na nadměrnou zátěž rekonstruované silnice

Kamiony znovu ničí Kuštovu

RAKOVNÍK. Sto dvacet devět obyvatel Kuštovy ulice vyjádřilo nespokojenost s dopravní zátěží místa svého bydliště a připojilo své podpisy pod stížnost k průjezdu kamionů. Upozorňují přitom na fakt, že nová silnice nebyla konstruována na tak vysoké zatížení a že vedení města před rekonstrukcí slibovalo odklonit dopravu přes obchvat.

"Před dvěma lety jsme na městský úřad podávali petici proti hlučnosti kamionové dopravy a ničení fasád domů. Bylo nám sděleno, že po přestavbě mostku u ZZN se kamionová doprava odkloní přes jižní obchvat. v letošním roce byla rekonstrukce mostu i celé Kuštovy ulice provedena. Nový povrch má podle stavební firmy, v souladu se zadáním, nosnost pouze pro osobní dopravu. Přesto je kamionům i nadále vjezd povolen, čímž dochází k poškozování povrchu vozovky i devastaci inženýrských sítí pod ní uložených. Kolem 20. srpna, několik dnů po uvedení úseku do provozu, došlo vlivem přetížení vozovky k utržení přípojky vodovodního potrubí před domy 641 a 642 a v těchto domech došlo k zatopení sklepů," popisují své problémy obyvatelé ulice. Podle jejich slov dochází i nadále k poškozování fasád domů, doprava přináší zvýšenou hlučnost a znečištění ovzduší. Obyvatelé Kuštovy ulice proto požadují od města vysvětlení, proč je i po rekonstrukci povolen vjezd kamionů, žádají posouzení prasklin domů statikem a změření hlučnosti a emisí.

Jak jsme zjistili, dopravní zatížení ulice je v současné době regulováno značkou zákaz vjezdu všech vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje 15 tun. Běžný tahač návěsu přitom váží kolem 7,5 tuny a nejužívanější návěs má hmotnost 6,8 tuny. To v součtu znamená, že běžná nákladní souprava bez nákladu může do Kuštovy ulice vjet. Po naložení, kdy může vážit až 42 tun, samozřejmě nikoliv. Obyvatelé ulice tak vlastně nemají šanci posoudit, zda projíždějící vozidla značení porušují nebo ne. Možnost kontroly tak má pouze policie. "Je to jednoduché. Pokud zastavíme vozidlo se zapečetěným návěsem, je jasné, že je naložené, a můžeme uložit pokutu. Na Kuštovu ulici jsme se již zaměřili a kontroly ukazují, že dopravní značení porušují hlavně cizí firmy, které jezdí do Eberspächeru a Valea. z místních dopravců jsme zachytili jen nenaložená vozidla CS Trans," popisuje Ladislav Heller z dopravního inspektorátu.

Pavel Sklenička

« Zpět