První evropské milióny úspěšně utraceny - areál převezme Anexia

Autobusové nádraží dokončeno

RAKOVNÍK. Minulý čtvrtek byla slavnostně uvedena do provozu vůbec první stavba v historii města Rakovníka financovaná z příspěvku Evropské unie. Na rekonstrukci autobusového nádraží získalo město Rakovník 17,6 miliónu korun ze Společného regionálního operačního programu. s pětimiliónovou spoluúčastí města vzniklo dílo v celkové hodnotě dvacet dva miliónů šest set tisíc korun. Někdejší ostuda okresního města byla nahrazena moderní stavbou, která patří k těm nejlepším vizitkám současného Rakovníka.

První přípravné kroky začalo město podnikat v prosinci 2003, kdy vznikla základní studie. v prvním pololetí roku následujícího byla zpracována projektová dokumentace a v červenci 2004 podalo město prostřednictvím firmy Raven Consulting žádost o evropský grant. Rok poté přišla radostná zpráva, že žádost byla úspěšná. Hned v červnu proběhlo výběrové řízení na zhotovitele, z něhož vzešla jako vítěz firma Silnice Žatec. Vlastní realizace se uskutečnila od července roku 2005 do března 2006. 450 tisíc korun stály projekční práce firmy k - projekt Rakovník. Milión sto tisíc město zaplatilo firmě Raven Consulting za zpracování žádosti a jako odměnu za získání grantu a monitoring stavby. Technický dozor investora stál dalších 450 tisíc korun. Zbytek činily přímé náklady zhotovitelské firmy. "Přestože Silnice Žatec odvedly dobrou práci, nebudou mít na Rakovník zrovna nejlepší vzpomínky. Během realizace jim někdo ukradl ze stavby bagr a nákladní auto. Navíc smlouva byla tak tvrdá, že vícepráce do 5 procent šly za zhotovitelem, v našem případě se jedná o 800 tisíc korun," uvedl místostarosta Luděk Štíbr. k získání dotace muselo město splnit několik podmínek. "V souvislosti se stavbou máme navýšit počet spojů. To bylo splněno bez problémů, namísto deseti jich přibylo za sledované období dokonce 45," vypočítává Štíbr. Další požadavek se týká zřízení pěti nových pracovních míst. "Jedno místo jsme již vytvořili na odboru výstavby, kde zaměstnáme referenta se zaměřením na plnění monitorovacích podmínek spojených s touto akcí, ale i s dalšími přidělenými nebo plánovanými evropskými dotacemi. Vlastní provoz nádraží bychom chtěli vyřešit ve spolupráci s Anexií. Uvažujeme o tom, že bychom jim celý areál pronajali a požadovaná pracovní místa spojená s provozem nádraží by mohla vzniknout u nich," míní starosta Zdeněk Nejdl.

Pavel Sklenička

« Zpět