„Je to běh na dlouhou trať,“ říká starosta
Kruhák „naředí“ dopravu ve městě
NOVÉ STRAŠECÍ. Zatímco o kruhové křižovatce na Šustně se hovoří jako o možném zlepšení bezpečnostní situace v dopravě, zamýšlený kruhový objezd u Nového Strašecí by měl prvořadě lépe zpřístupnit místo bydliště pro obyvatele Mackovy hory a také ulice Rudské a Nádražní. Ostatně pamětníci vědí, že tudy vedl hlavní příjezd od Rakovníka a Rudy do Nového Strašecí a zaslepen byl až s novým přemostěním nad železnicí a protažením příjezdu do města Karlovarskou ulicí.
O záměru kruháku se hovoří už delší dobu. Jedním ze schválených usnesení rady je poptávka cenové nabídky na zpracování projektu pro územní a stavební řízení a pro provedení stavby.
Hudba budoucnosti
Podle starosty města Karla Filipa projekt prošel první etapou (získání pozemků a zakotvení do územního plánu). Následovat by mělo pořízení projektové dokumentace a stanovení pravidel finančního příspěvku v rámci lokalit vymezených územním plánem (územní studie č. 3, 4 a 5). „Pak by mělo navazovat jednání se Středočeským krajem o spolufinancování případně zakotvení do jejich zásobníku projektů. Je to běh na dlouhou trať a hudba budoucnosti,“ říká starosta.
Lokalita chatové oblasti pod Mackovou horou je podle něj dopravně přístupná. Dopravní napojení není ale vyhovující. Vjezd je sem jen ve směru od kruhového objezdu u Lidlu a výjezd zase jen směrem na Rudu. „Vjezd a výjezd je ale dosti nebezpečný. Pěší se dostanou do města cestou vedoucí pod mostem – cesta není bezpečná a nelze ji upravit. Zamýšlené dopravní napojení uvažuje i s napojením pro pěší.“
Podíl developerů
Dalším aspektem je podle starosty „naředění dopravy západním směrem“. „Část dopravy bude směřovat tímto novým dopravním napojením a uleví části města v ulicích Karlovarská, nám. 5. května, Lipová, horní část ul. Nádražní a případně dalších ulic. V každém případě vedeme úvahy, že vjezd do města ul. Nádražní by nebyl pro nákladní dopravu,“ říká Karel Filip.
Podle starosty lze předpokládat, že financování bude plně ze Středočeského kraje nebo ve spolupráci s městem. Nejprve je potřeba mít projektovou dokumentaci, stavební povolení, cenový odhad a následně mohou probíhat jednání o spolufinancování.
„Nicméně úvahy města jsou takové, že na financování se budou podílet developeři (vlastníci) v rámci rozvoje v lokalitě Rudská (územní studie č. 3, 4) a v chatové oblasti (územní studie č. 5). Rozvojová plocha v těchto lokalitách je nemalá. Úvaha je taková, že tito developeři se budou spolupodílet na financování nového dopravního napojení velkou měrou,“ doplnil Karel Filip.
Sláva Vaic