* Nechceme být součástí velké anonymní školy
Nemohu jinak, než se vyjádřit k obsahu článku v týdeníku Raport ze dne 2. 4. 2024, který napsala paní Fryčová, v současné době členka školské rady Integrované střední školy v Rakovníku. Je jasné, že po přečtení článku mají všichni nabýt dojmu, že výuka, vybavení a aktivity na Integrované střední škole patří do hlubokého pravěku, a že pouze nový ředitel je schopen změny. Tato vyjádření se nás silně negativně dotýkají, a to jak zaměstnanců, tak i žáků.
Co se týká technického vybavení, které je mimo jiné také v článku zmiňováno, máme 4 kompletně moderně vybavené počítačové učebny. Nová sada notebooků slouží pro žáky na výuku v dělených skupinách, dalších deset jich je k dispozici k zapůjčení domů pro znevýhodněné žáky. Poslední počítačovou učebnu s 30 stolními počítači a sadou notebooků jsme pořizovali v letošním školním roce.
V článku jsou dále zmiňovány učební obory zedník a kominík. Podotýkám, že jeden učitel odborného výcviku může mít ve skupině maximálně 12 učňů, a protože máme více oborovou třídu (zedníci, kominíci, truhláři) a ve třídě by mělo být maximálně 30 žáků, tak jsme v letošním i loňském roce tyto obory zcela naplnili. Zcela naplněn je i maturitní obor „Cestovní ruch a stravovací služby“ a dvouleté maturitní nástavbové studium „Podnikání“. Z tohoto důvodu je zmínka o málo početných třídách trochu zavádějící, ale to by měly osoby, které jsou členy školské rady a člověk na ředitelském postu, vědět.
Zajímavá je také myšlenka p. Jirátka o „oprášení“ studie na přístavbu školní budovy Integrované střední školy. Týká se rozšíření odborných učeben, školní jídelny, odborných dílen a přístavby výtahu. Tuto studii jsem nechal zpracovat v r. 2019, v r. 2020 veškeré záměry sdělil zřizovateli, v r. 2021 zaslal veškerou dokumentaci KÚ. Argumentoval jsem mimo jiné tím, že by se investice velice brzy vrátila (ušetřilo by se přes půl milionu korun za současný pronájem). Odezva z KÚ nebyla bohužel žádná, i když jsem záměry zasílal několikrát, včetně plánu na postavení kryté haly na místě venkovního hřiště, které v současné době potřebuje rekonstrukci.
Závěrem bych chtěl sdělit, že vše, co zde děláme, děláme pro studenty. Jde o desítky projektů, akcí, zájezdů a soutěží, kterých se účastníme nebo je pořádáme. V rámci evropských i národních projektů navštívili naši žáci Anglii, Itálii, Belgii, Dánsko, Švédsko, Francii, Holandsko… a to několikrát. Účastníme se řady odborných a dovednostních soutěží, kde se umisťujeme na předních příčkách. Proto si myslím, že není nutné, aby nám někdo s projekty pomáhal. Nechceme být součástí velké anonymní školy, kde bují šikana a narůstají psychické problémy žáků. A už vůbec ne pod vedením p. Jirátka, jehož morální kodex je na pochybách a už jednou byl z ředitelské pozice z tohoto důvodu odvolán. Nechceme, aby se opakovala tato pochybení. Nechceme být proslulí kauzami známými nyní díky bývalému vedení zemědělské školy. Chceme pouze rovné podmínky a včasnou informovanost, které se nám nedostává.
Mgr. Karel Mencl, ředitel ISŠ Rakovník