Příští rok dokončí zbývající úseky na Rakovnicku
Dálnice u Krupé je takřka hotova
RAKOVNICKO. Stavba dálnice D6 běží na Rakovnicku v plném proudu. Úsek u Krupé se už pomalu dokončuje a otevřen by měl být na konci srpna. Práce se tak nyní nejvíce soustřeďují na úsek Hořesedly – přeložka a Hořovičky obchvat. Ty by měly být zprovozněny za rok.
Největší stavba dálnice v úseku u Krupé je 805 metrů dlouhá mostní estakáda. Ta již stojí a v těchto dnech na ní probíhají dokončovací práce. „Na krupské estakádě čile pokračuje betonáž říms. Obou vnějších i vnitřních a pro urychlení byl ve směru od Prahy sestaven druhý římsový bednící vozík pro středové římsy,“ stojí na webu dálnice. Budoucí trasa dálnice je v tomto úseku už na první pohled zcela patrná, hotový je i nájezd a sjezd z dálnice.
Intenzivně se nyní pracuje na úseku Hořesedly – přeložka v délce 9 200 metrů. Na konci února vydal krajský úřad stanovení přechodné úpravy na silnici č. I/6 a přeložce silnice. Ta nyní povede po jiné, zcela nové trase, a na jejím místě se vybuduje dálnice. Po nové přeložce a novém mostu by se mělo jezdit od pondělí 7. dubna.
„Výstavba dálnice dále vyžaduje zrealizovat 453 metrů dlouhou přeložku silnice III/22913. V místě křížení se stávající silnicí I/6 byla navržena přeložka této komunikace v délce 1 080 metrů za účelem mimoúrovňového vykřížení. Délka mostu na přeložce činí 84 metrů.“
A nejde o jedinou přeložku na této stavbě. Výstavba dálnice dále vyvolává přeložku silnice III/2211 u Hořesedel (délka 412 m) a silnice III/2217 mezi I/6 a Novou Vsí (délka 267 m). Obě přeložky překonají D6 nadjezdem. Přeložka silnice III/22913 v délce 453 metrů vedoucí od obce Chrášťany k současné I/6 povede pod D6,“ stojí na webu.
Práce pokračují také na posledním úseku dálnice na Rakovnicku, a i ve Středočeském kraji, na 5 194 metrů dlouhém úseku Hořovičky – obchvat. Tady musely dálnici dokonce ustoupit i některé stavby. „Realizace dálnice vyvolává demolici prodejny a zrušení čerpací stanice nebo změnu její dispozice v místě křížení se silnicí I/27.“
Součástí stavby je i jedna mimoúrovňová křižovatka (jesenická křižovatka pozn. red.), která zajistí dálniční napojení silnice I/27 a doprovodné silnice II/606 (nyní I/6 pozn. red.), na jejímž připojení se v těchto dnech pracuje. Na stavbě se také počítá s výstavbou oboustranné odpočívky Kolešov.
Renáta Fryčová