Jak je to s digitalizací grantů?
RAKOVNÍK. V minulém vydání Raportu jsme reagovali na rozpravu členů zastupitelstva na poslední schůzi ze dne 11. března. Petr Steidl (Změna pro Rakovník) se dotázal, jak město pokročilo s digitalizací grantových žádostí. Starosta Luděk Štíbr (ODS) připustil, že v tomto ohledu úřad v poslední době nijak zásadně nepokročil. A tak jsme provedli malou sondu, v rámci níž jsme došli k podobnému závěru. Navíc jsme uvedli, že nás překvapuje, že žádosti je možné přijímat stále jen „papírovou formou“. Tisková mluvčí Kateřina Hradilová se proti tvrzení Raportu důrazně ohradila.
„Není mi sice známo, z jakých poznatků vycházíte, ale na webu města jsou zveřejněné Zásady programu pro poskytování dotací, kde se v čl. IV v bodě 2 jasně uvádí, jakým způsobem jsou žádosti přijímány – tedy osobně či poštou na podatelnu, přes DS či emailem s ověřeným podpisem. Na webu níže také najdete žádost o grant, kterou je možné přímo vyplnit, stáhnout a ihned odeslat dle pokynů,“ napsala do Raportu a připojila žádost o zveřejnění.
K otázce, z jakých poznatků jsme vycházeli, připojujeme následující vysvětlení. Na webu města Rakovníka jsme si otevřeli odkaz Granty na rok 2024 a také příslušný formulář „Žádost o poskytnutí dotace na rok 2024“. A v části žádosti „F“ jsme nalezli i tzv. instrukce s upozorněním, „abychom je přečetli pozorně!!!“ Což jsme učinili: „Formulář je možné vytisknout a vyplnit ručně stejně jako v minulých letech, ale pohodlnější je vyplnit jej rovnou a až poté vytisknout a společně s přílohami doručit na podatelnu. Hodnotitelé žádosti to tak budou mít rovněž jednodušší. Formulář lze podepsat i digitálním ID. V takovém případě není nutné řešit podepsání žádosti výše naznačeným způsobem,“ píše se v instrukcích. Ale o dalších možnostech doručení, o kterých se zmiňuje tisková mluvčí, přímo v žádosti zmínka není a zkoumat zásady programu nás nenapadlo. Za pochybení se omlouváme.
Pavel Sklenička