Město má zájem o budovu toalet a plánuje její využití
Mobilní záchodky nechtějí
JESENICE. Už jsme psali o tom, že Správa železnic má v plánu zrekonstruovat budovu jesenického nádraží. Do akce se zapojilo i město a v okolí budovy chce vybudovat menší dopravní terminál. Nyní radnice jedná o převodu nádražních toalet do majetku města.
Nádražní budova dostane nový plášť, střechu, opravou projdou také dopravní kanceláře, prostor pro zaměstnance a čekárny. Součástí je také úprava přednádražního prostoru. Správa železnic zařadila opravu nádražní budovy v Jesenici u Rakovníka do plánu investic na rok 2024. Konkrétní začátek akce bude záležet až na schválení ze strany Centrální komise Ministerstva dopravy ČR.
Projekt ale zahrnuje i zbourání dosavadních toalet. Nádraží by o ně sice zcela nepřišlo, nahradila by je zástěna s mobilním i toaletami, s tím ale vedení jesenické radnice nesouhlasí. „Napsali jsme stanovisko, že s bouráním toalet nesouhlasíme a chtěli jsme vyjednat získání budovy do městského majetku s tím, že bychom toalety provozovali sami,“ prozradil jesenický starosta Jan Polák.
A o této variantě se nyní jedná. „V současné době to prošlo prvním jednáním majetkové komise Správy železnic, kde nám přislíbili, že z jejich pohledu je to majetek zbytný a o převedu je možné jednat. Teď to musí projít dalším schvalováním a na základě toho budeme mít jistotu, jestli nám tento majetek převedou, nebo prodají. Uvidíme, jakou formou to bude,” popisuje starosta.
Stejně tak pokračují i jednání o převedu pozemků u budovy vlakového nádraží, které patří Českým drahám. „Původní nabídka na prodej pozemků visela na webu Českých drah už dlouhou dobu a znalecký posudek byl zastaralý. Takže musí udělat posudek nový. Pak nás s ním seznámí a my to projednáme. Předpokládám, že to bude úplatný převod,“ řekl starosta.
Město na pozemcích zamýšlí vytvořit dopravní terminál. „ Udělali bychom tam parkovací stání pro auta, box na jízdní kola, instalovaly by se tam lavičky, samozřejmě nějaká zeleň, popřípadě také informační panel,“ prozradil Jan Polák.
A využít by se mohly i prázdné byty v 1. patře budovy. „Už jsme o tom se zástupci Správy železnic komunikovali a bylo nám odpovězeno, že v rámci první etapy se počítá pouze s rekonstrukcí zázemí dopravní kanceláře, prostorem pro cestující a toho, co s tím souvisí, ale 1. patro teď řešit nemohou. Je to tedy nějaká vize, ale já bych ji nezavrhoval,“ uzavírá Jan Polák.
Renáta Fryčová