Rozdělané jsou úseky až na hranici okresu

Na dálnici se intenzivně pracuje

RAKOVNICKO. Stavba dálnice D6 na Rakovnicku je zahájena na všech úsecích. U Krupé se budování úseku pomalu blíží do finále a otevření nás čeká už v příštím roce. Pracuje se ale i u Hořesedel a Hořoviček, kde se počítá i s dálničním odpočívadlem.

Nový dálniční úsek u Hořesedel je celkem 9,2 kilometrů dlouhý, zahrnuje celkem 12 mostních objektů, jednu opěrnou zeď v délce 112 metrů, mimoúrovňovou křižovatku u Kněževsi, ale i řadu přeložek ostatních komunikací a inženýrských sítí. Stavba s předpokládanou cenou 2,186 miliardy korun by měla být pro řidiče otevřena v roce 2025.

„Na stavbě dálnice D6 u Hořesedel máme skrývku ornice dokončenou a nyní na začátku úseku ve směru od Prahy na Karlovy Vary odkopáváme zářez a vytěžený materiál odvážíme na konsolidační násyp. O kousek dál za pomoci vrtné soupravy vrtáme vertikální dreny v hloubce 7 metrů, které odvádí vodu z hloubky k povrchu terénu a urychlují tak sedání násypu,“ vysvětlil tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Dále se sanuje podloží a připravuje se pro stavbu dvou dálničních mostů.

Také 5,2 kilometru dálnice u Hořoviček za cenu 1,9 miliardy korun by mělo být otevřeno v roce 2025. Tady bude největší stavbou mimoúrovňová křižovatka u Jesenice nebo odpočívka u Kolešova.

„Na úseku dálnice u Hořoviček se v těchto dnech pracuje například na zhotovení provizorní komunikace u budoucí mimoúrovňové křižovatky Jesenice. O kousek dál probíhá konsolidace opěrné stěny u silnice I/27 a realizace konsolidačního násypu pro budoucí most na silnici I/27 vedoucí přes dálnici. Na konsolidačním násypu se pracuje také na mostu na silnici II/606. Probíhá také nakládka a převoz ornice do konsolidačních násypů, dále pak na mezideponii stavby ke zpětnému ohumusování svahů a přebytky k trvalému uložení na okolní zemědělské pozemky. Na mostu přes silnici do Bukova pak pokračuje výstavba jeho založení,“ vysvětlil mluvčí.

Práce se nezastavují ani na úseku u Krupé. „Na stavbě dálnice D6 u Krupé v těchto dnech na hlavní trase probíhá například pokládka mechanicky zpevněného kameniva a práce na štěrbinových žlabech. V místě budoucí mimoúrovňové křižovatky probíhá svahování větví, zhotovení odvodňovacích žeber a zpětné ohumusování svahu zářezu,“ řekl Jan Studencký.

Stále se pracuje také na 805 metrů dlouhé mostní estakádě, kde je spodní stavba mostu hotová a nyní se vážou výztuže a montujeme bednění nosné konstrukce.

Renáta Fryčová

« Zpět