Foto

Zastupitelé na palubě regionsprinteru.

 

Zkušební jízda luxusním vlakem

RAKOVNICKO. Novotou zářící rychlovlak společnosti Länderbahn na peróně rakovnického nádraží se v úterý dopoledne nedal přehlédnout. Stejně tak plavá hlava starostky Čisté sedící uprostřed vagonu u okénka. Po nastoupení do vozu jsme poznali i další zástupce obcí a zbylé osoby nám Blanka Čebišová představila. A pak už se dal vlak do pohybu a „delegace“ vyrazila na zkušební jízdu vlakem nové generace. O jeho využití na trati Rakovník – Kralovice se teprve jedná. Pokud vše dobře dopadne, mohl by sloužit cestujícím od příštího roku.

Svazek obcí Rakovnicka pro zajištění dopravní obslužnosti svolal předminulý týden jednání zástupců čtyř krajů o propojení mezikrajské dopravy na území Rakovnicka. „Mezi nejdůležitějšími osobami byl náměstek pro dopravu Plzeňského kraje Pavel Čížek. Tam jsme se dohodli na spolupráci a propojení autobusových a vlakových linek, na jejich spolufinancování a návrh bude předložen na příští rok,“ popsala Blanka Čebišová.

Jednalo se také o omezení dopravy na trati Lužná – Žatec, kde Středočeský hodlá vlakovou dopravu zrušit, vlaky nahradit autobusy a ponechat pouze víkendové spoje. Jednalo se také o trati Rakovník – Jesenice – Blatno, kde vlaková doprava tvoří nejdůležitější část spojů, které jsou hodně vytížené. Dále o autobusových linkách Praha – Lubenec protažených až do Karlových Varů. „Takže bude možné dojet autem do Hořoviček a autobusem odtud dojet až do Varů a odpoledne zpět,“ uvedla starostka Čisté.

Další jednání se týkala trati Rakovník – Mladotice, kterou v letošním roce financují rovným dílem svazek měst a obcí Rakovnicka a Plzeňský kraj. „Jedná se o Rakovnický rychlík, který bude opět vyjíždět od 25. března a v letošním roce bude jezdit po dobu letního času.“

Na jednání byl přítomen také zástupce společnosti Länderbahn, která zajišťuje vlakovou dopravu v Ústeckém kraji. „Po jednání nás tento dopravce pozval na zkušební jízdu z Rakovníka do Kralovic a přislíbil nám návrh jízdního řádu na víkendové spoje. Pokud s tím budou všichni souhlasit, nahradili bychom tak spoje Rakovnického rychlíku. Místo něj by jezdil regionsprinter. Spoje by byly navržené tak, aby pokrývaly víkendové ranní spojení do Rakovníka, po obědě na návštěvy do nemocnice a večerní spoj. Všechny vlaky by navazovaly na rychlík do Prahy. Takže bychom získali řešení, jak se rychle dostat z Kralovic, Kožlan, Čisté a dalších obcí s jedním přestupem v Rakovníku až do centra Prahy,“ popsala záměr starostka,

A s jakými dojmy se vracela ze zkušební jízdy? „Cesta vlakem byla příjemná, k dispozici byla wifi, zásuvky na 220, pohodlné sedačky, toalety, široké uličky, dost místa na kola i kočárky. Shodli jsme se, že pokud jsme schopni ufinancovat Rakovnický rychlík, že bychom za podobné peníze mohli získat více spojů tímto vlakem. Zkusíme nabídnout cestujícím komfort a uvidíme, jak se to osvědčí,“ míní starostka.

Spoj vyjel z Rakovníka v 11.08, jízda do Čisté trvala 23 minut, v 11.45 byl vlak v Kralovicích. „Byli jsme nadšení. I mladí lidé, kteří jezdí z Čisté do škol do Prahy či Rakovníka, nám říkali, že by raději jezdili vlakem než autobusem. Tak uvidíme, jak jednání dopadnou,“ uzavírá starostka.

Pavel Sklenička

« Zpět