Projížďka na pákové drezíně byla součástí programu na kralovickém nádraží.
Poslední letošní jízda na mladotické trati
Parním vlakem do Kralovic
LUŽNÁ/KRALOVICE (ref). Poslední zářijovou neděli se mohli vydat zájemci na cestu parním vlakem z Lužné do Kralovic a užít si kulturní program po boku parních lokomotiv. Akci uspořádal spolek Místní dráha Rakovník – Mladotice.
„Do Kralovic opět zavítal historický vlak z muzea v Lužné, tentokrát v parní trakci. Vlak byl tažen jedinečnou lokomotivou 414.096 z roku 1906 vyrobenou v tehdejším Rakousku-Uhersku lokomotivkou Společnosti státní dráhy ve Vídni,“ vysvětlil předseda spolku Václav Kopta.
Lokomotiva 414.096 byla v provozu více než 60 let. Po roce 1948 sloužila v depu Praha-Smíchov a v roce 1961 byla převedena do depa v Českých Budějovicích, kde byla roku 1967 umístěna na pomník před budovou Železničních opraven v Českých Velenicích. „V roce 2014 byla převezena do Depa historických vozidel v Lužné, kde se podrobila celkové rekonstrukci a v minulém roce opět zprovozněna,“ popsal předseda.
Na kralovickém nádraží připravil spolek doprovodný kulturní program, který zahrnoval výstavu o historii i možné budoucnosti tratě s projektem její obnovy až ke klášteru v Mariánské Týnici. Své vystoupení předvedli mladí hasiči alias kralovičtí Soptíci a veřejnosti byla představena také páková drezína, na které se mohli návštěvníci projet. Nechybělo ani hřejivé občerstvení s poslechem kapely Josefa Švédy ze Starého Plzence.
„Zajímavostí byl odjezd lokomotivy z kralovického nádraží směrem na Mladotice, která bohužel musela po 100 metrech svoji jízdu ukončit, kvůli známé nesjízdnosti úseku do Mladotic. Věřme, že příště už dojede alespoň do nové zastávky u Mariánské Týnice. Tento projekt zde byl osobně podpořit i náměstek hejtmana Plzeňského kraje Pavel Čížek.“