Do Lužné vlakem rychleji
RAKOVNÍK/LUŽNÁ. V uplynulém týdnu se daly do provozu vlakové soupravy na trati Rakovník – Beroun. Tím ale rekonstrukce tratí v regionu nekončí. V těchto dnech se finišuje na trati Rakovník – Lužná. Její oprava by měla být dokončena 15. prosince.
Že se na frekventované trati rozjel pracovní ruch, vědí cestující díky náhradní autobusové dopravě už od října. Poznali to i automobilisté, neboť v místě podjíždění železničního mostu u Tyršova koupaliště je z bezpečnostních důvodů zúžená vozovka.
Pokud se vydáte směrem po trati, zpozorujete změny na každém kroku. Zmizely náletové dřeviny, obnoveny jsou profily drážních příkopů včetně jejich odvodnění. Pracuje se i na zamezení podmáčení železničního spodku vodou z tunelů. Vyměněny jsou pražce a kolejnice včetně jejich podloží.
„Při rekonstrukci železničního svršku jsou nové kolejnice S49 položeny na nové betonové pražce s pružným upevněním. V prostoru tunelů jsou použity nové pražce dřevěné. Dále proběhne oprava všech konstrukcí železničních přejezdů. Na trati budou opraveny tři železniční mosty a celkem deset propustků. Ve stanici Rakovník zastávka bude opraveno i nástupiště,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Smyslem stavby je i zkrácení jízdní doby, které bude dosaženo zvýšením traťové rychlosti na jednokolejné trati. Celková hodnota díla je 166 milionů korun (bez DPH). Stavbu SŽDC realizuje s příspěvkem EU z operačního programu OPD1 a provádí ji společnost EDIKT.
Sláva Vaic