Nový kabát dostává i most v Pustovětech.
Rekonstrukce trati se přehoupla do druhé poloviny
Termín oprav bude dodržen
KŘIVOKLÁTSKO. Od 3. září probíhá na železniční trati mezi Roztokami a Pustověty rozsáhlá rekonstrukce. S blížícím se termínem dokončení, který by měl být 16. listopadu, se mezi cestujícími šíří obavy, zda je možné vše stihnout.
„Cílem rekonstrukce trati je zkrácení jízdních dob, které bude dosaženo v úseku mezi stanicemi Roztoky u Křivoklátu – Městečko. Dalším přínosem bude zlepšení kultury cestování a zvýšení bezpečnosti vlakové dopravy,“ uvádí Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty. Současná traťová rychlost ve zmíněném úseku je 50 km/hod. Cílem stavby je dosažení rychlosti 70 km/hod. a po zřízení nového traťového zabezpečovacího zařízení 75 km/hod. „Úspora jízdní doby posílí konkurenceschopnost železniční dopravy a prohloubí se i její integrace do integrovaného dopravního systému kraje,“ míní Marek Illiaš.
Rekonstrukce trati je nebývale rozsáhlá. Je prováděna dílčí sanace železničního spodku, reprofilace drážních příkopů, rekonstrukce odvodnění v prostoru zářezů a zamezení podmáčení železničního spodku vodou z tunelů. „Dále bude provedena rekonstrukce železničního svršku novým materiálem a položeny kolejnice S49 na nových betonových pražcích s pružným upevněním. V prostoru tunelů budou použity nové dřevěné pražce. Dojde k opravě přejezdů. Novou tvář dostane zastávka Křivoklát, kde vzniká nové nástupiště s výškou nástupištní hrany 550 mm, nové osvětlení a přístupy. Vyroste zde opěrná zeď. Dochází k rekonstrukci sedmi mostů a šesti propustků. Součástí stavby jsou rovněž přeložky sdělovacích zabezpečovacích kabelů SŽDC,“ vypočítává mluvčí.
Stavba si vyžádá náklady ve výši 122, 8 milionů Kč. Jejím zhotovitelem je společnost ZTR Beroun – Rakovník: MTS + EDIKT, v níž je vedoucím společníkem Metrostav a společníkem firma Edikt.
Během výluky probíhají i nutné provozní opravy, jejichž zadavatelem je oblastní ředitelství Praha. Zahrnují opravu sedmi mostů v úseku Městečko – Lašovice. „Na všech je prováděna obnova izolačního systému, oprava odvodnění, říms a zábradlí, sanace spodní stavby a oprava železničního svršku. Finanční objem těchto prací je zhruba 21 milionů korun. Opravu provádí sdružení firem Chládek&Tintěra Litoměřice a N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice, subdodavatelem je firma Metrostav,“ dodává Marek Illiaš s tím, že nejsou žádné indicie, že by měla být výluka prodloužena. K jejímu ukončení dojde 16. listopadu, kdy bude trať uvedena do zkušebního provozu.
Tomáš Bednařík