Maturanty trápila matematika
RAKOVNICKO. Letošní maturity skončily z celostátního pohledu hůře, než vloni. Jak dopadli rakovničtí studenti, jsme zjišťovali na všech středních školách regionu. Z našeho průzkumu jednoznačně vyplývá, že největším strašákem byla opět matematika a nejspokojenější mohou být na rakovnickém gymnáziu.
„Písemnou část maturitních zkoušek zvládli všichni studenti a byli jsme potěšeni tím, jak dobře. V ústní části uspělo 28 studentů z 68 s vyznamenáním. Pět žáků neuspělo z jednoho předmětu. Ve všech případech se jednalo o profilový předmět,“ říká zástupkyně ředitele GZWR Jiřina Košuličová. Podle ředitele novostrašeckého gymnázia se letos projevilo v úplné nahotě, kdo se čtyři roky připravoval, a kdo ne. „Tomu přesně odpovídal výkon. Kdo to podcenil, maturitu nezvládl. Neprospělo u nás asi osm studentů, a to napříč předměty. Ale současně tu byly k vidění i velmi pěkné výkony, které ocenili i kolegové z kladenského gymnázia,“ říká Richard Spiegl.
Na střední průmyslové škole Emila Kolbena dosáhli studenti podle ředitele Jana Jirátka velmi dobrých výsledků z českého jazyka. „Ve státní části neuspěli jen dva, v angličtině jeden a v ústní části uspěli všichni. Takže jazyky dopadly nad očekávání. V matematice neuspělo zhruba 20 % studentů, takže jsme lehce pod celostátním průměrem. Ale jsme technická škola, takže na tomto chceme zapracovat, aby se to již neopakovalo. Ústní část měly i dva odborné předměty (strojaři a elektro). V ní studenti uspěli, i když to není snadné. Tyto předměty jsou naplněny řadou technických dat.“
Úspěšně dopadly i maturity na MOA. „Na lyceu odmaturovalo všech 26 žáků z toho devět s vyznamenáním. Ve třídách obchodní akademie někteří neuspěli, a to především v odborných zkouškách (účetnictví),“ říká ředitel Miloslav Blecha. Spokojeni jsou i na SOUz Nové Strašecí, kde byla podle zástupkyně Jany Krobové poměrně vysoká úspěšnost. „Šestnáct studentů šlo k maturitám a deseti z nich budeme předávat vysvědčení. Zbývajícím chybí jedna zkouška. Většinou měli problém s matematikou, jeden neuspěl ze dvou předmětů. Stoprocentní úspěšnost jsme měli v didaktických testech z jazyků včetně češtiny, v odborných byli žáci úspěšní z 90 %, ale v matematice uspělo jen 30 %.“
Na střední zemědělské škole zvládli všichni maturanti profilovou část, která obsahovala i odborné předměty. Někteří však nestačili na státní část. Většinou dělala studentům problémy matematika, jen jedna dívka neuspěla z angličtiny. V ISŠ Jesenice maturovaly dvě třídy. Podle ředitelky Evy Tomkové v třídě dálkařů uspělo 50 % studentů, na denním studiu pouze 30 % žáků. Nedostatečně byli studenti hodnoceni především z didaktického testu z matematiky.
Ti, kteří si zvolili cizí jazyky, je zvládli. Tři třídy maturantů byly na ISŠ Jirkov. Na managementu uspělo 50 % žáků, z nástavbového studia však necelých dvacet procent. Většině z nich chybí jedna zkouška, nejhůře podle zástupkyně ředitele Marie Cafourkové dopadly didaktické testy z matematiky.
Lenka Pelcová