Dopravní policie se zvýšením rychlosti nesouhlasí

Na Olešnou sedmdesátkou

RAKOVNÍK. Od minulého pondělí se může na výjezdu z Rakovníka na Olešnou jezdit rychleji. Obousměrně je v úseku mezi ulicemi V Jamce a Koubkova zvýšena povolená rychlost na 70 km/h. Rakovnický odbor dopravy se pro změnu rozhodl z důvodu, že v tomto úseku není souvislá zástavba. Dopravní inspektorát s tímto krokem nesouhlasil, jeho námitky však byly zamítnuty.

„Zvýšení povolené rychlosti na 70 km/h byl náš nápad. V tomto úseku není souvislá zástavba, nacházejí se tu jen čtyři domy, všechny jsou oplocené a navíc ani jeden nemá vjezd přímo na silnici. Není tedy důvod, aby zde řidiči jezdili 50 km/h. Je to podobný případ jako ve směru na Šamotku, kde byla před několika lety rychlost také upravena,“ vysvětluje Karel Sedláček, referent silničního hospodářství rakovnického odboru dopravy.

Dopravní policie je však jiného názoru. Podle ní je zvýšení rychlosti v tomto úseku nebezpečné. Kvůli riziku nehod tu byla před čtyřmi nebo pěti lety přemístěna značka označující začátek a konec města až za zatáčku s křižovatkou k vodojemu. „Na silnici se pohybuje spousta chodců mířících na procházku do olešenského lesa, pejskařů, kteří chodí na kynologické cvičiště, a také cyklisté, protože na silnici navazuje cyklostezka na Olešnou. Kvůli velkému pohybu lidí není bezpečné, aby se tu jezdilo sedmdesátkou,“ říká Ladislav Heller, vedoucí dopravního inspektorátu.

Odbor dopravy to považuje za zavádějící informaci s tím, že silnice není cyklisty a chodci využívána o nic více než ostatní silnice druhé a třetí třídy na území Rakovníka. „Na cyklostezku nebo na cvičiště se většinou chodí ulicí Rabasova a Koubkova, které jsou téměř souběžné s hlavní silnicí,“ říká Karel Sedláček.

Asi nejdiskutovanějším místem celého úseku je křižovatka k vodojemu. Nachází se v zatáčce a právě kvůli zvýšení bezpečnosti při odbočování byla před pět lety přemístěna cedule označující začátek a konec města až za ni. I nyní, po zvýšení rychlosti na 70 km/h, se ale musí zatáčkou projíždět padesátkou, což působí poměrně směšně. Pro příklad, řidič jedoucí od Olešné musí nejprve zpomalit před cedulí na padesátku (protože vjíždí do obce), aby takto projel jen pár desítek metrů zatáčky, za ní znovu zrychlil na povolenou sedmdesátku a po zhruba 400 metrech opět zpomalil na padesát. Dá se tedy očekávat, že se řidičům nebude chtít zpomalovat jen kvůli pár metrům a budou jezdit sedmdesátkou i křižovatkou.

„Odbočování k vodojemu bude opět nebezpečné a argument odboru dopravy, že se tam v posledních letech nestala žádná nehoda, rozhodně nebereme. Zřejmě teď budeme čekat na to, až se zase nějaká stane. Víme, jak rychle tam někteří řidiči jezdí. Když jsme v úseku měřili, objevovaly se tam i rychlosti kolem 90 km/h,“ říká Ladislav Heller.

Odbor dopravy však namítá, že kvůli tomu, aby byla křižovatka přehlednější a bezpečnější, bylo do zatáčky umístěno zrcadlo. „Řidiči, kteří tu odbočují, už mají díky zrcadlu mnohem lepší rozhled. Vidí, jestli se v protisměru neblíží jiné auto. Zvýšení rychlosti na 70 km/h není něco nevratného. Pokud bude v lokalitě pokračovat výstavba, může se nejvyšší povolená rychlost znovu upravit,“ uzavírá Karel Sedláček.

Markéta Hartlová

« Zpět