Krušovičtí v referendu obstáli

KRUŠOVICE (red). Nejrozsáhlejší hlasování o pivu v České republice ukončil pivovar Krušovice jednoznačným výsledkem. 97% účastníků referenda potvrdilo, že krušovická dvanáctka a desítka jim chutnají. Zvláštní pozornost byla věnována krušovickému regionu. To znamená bývalým okresům Louny, Rakovník a Kladno. Zde zkoumala názory pivařů agentura Millward Brown. Na vzorku 613 spotřebitelů potvrdila, že 96,8 % spotřebitelům krušovická piva chutnají. Celkem se na více než 300 místech České republiky vypilo 65 445 ochutnávkových třetinek.

Na vývoji nových krušovických piv se společně se současným sládkem Tomášem Kosmákem podílel i bývalý ředitel pivovaru Václav Kloub. „Dostali jsme volnou ruku a jasné zadání: vytvořit co nejlepší pivo. Díky tomu jsme mohli po­užít nejkvalitnější domácí suroviny a vařit opravdovou desítku a dvanáctku,“ říká Tomáš Kosmák.

Krušovická piva utržila šrámy na pověsti v devadesátých letech, kdy německý majitel nebyl schopen uspokojit všechny poptávky na domácím trhu v kvalitě, která byla do té doby pro Krušovice běžná. Po převzetí pivovaru společností Heineken v roce 2007 se management rozhodl vrátit značce někdejší proslulost. Mohl se přitom opírat nejen o zkušenosti Václava Klouba a schopnosti Tomáše Kosmáka, ale také o připomínky desítek pamětníků a stovek štamgastů a hospodských. „Zúčastnil jsem se ze zvědavosti několika testovacích akcí. Reakce pivařů pro mne znamenají obrovské zadostiučinění. Vždyť když jsem z pivovaru v devadesátých letech odcházel, nemohl jsem se dívat na to, co se s Krušovicemi děje,“ vzpomíná Václav Kloub, kterému německý vlastník svého času striktně zakázal vstup do pivovaru.

Referendum probíhalo po dobu 30 dní. Na ochutnávku spojenou s hlasováním zvala rozsáhlá televizní, tisková a rozhlasová kampaň. Referendum neboli hlasování spotřebitelů probíhalo formou vhazování kelímků (hlasů) do hlasovacího stojanu. Z počtu 54 747 odevzdaných hlasů hlasovalo 98 % účastníků, že jim Krušovice chutnají.

« Zpět