Málo služeb škodí hradu
KŘIVOKLÁT. Odráží se nedostatek služeb v podhradí na návštěvnosti Křivoklátu? Otázku, kterou řešíme na str. 4, jsme položili i kastelánovi Luďku Frenclovi. Ten se domnívá, že ano.
„Určitě. Musíme si uvědomit, že dnešní turista hledá něco atraktivního. Místo, kde by mohl zůstat delší dobu a našel program a náplň na více dnů. Je třeba mu předložit atraktivní, ale nepříliš náročný program, který si sám může uzpůsobit. Pochopitelně vše, co je mu nabídnuto, musí fungovat. Nakonec je dobré přidat maličkost, na kterou bude rád vzpomínat a mluvit mezi svými přáteli. To je ta nejúčinnější reklama,“ míní Frencl.
Základem je podle něj kvalitní celoroční ubytování, alespoň s malým wellnesem. Příznivé ceny, usměvaví lidé, čisté a upravené okolí. Samozřejmostí jsou dobré a přesné informace o nabídkách služeb. „Ze své vlastní zkušenosti vím, že se kdykoliv mohu sebrat a odjet do jižních Čech, kde už máme vyzkoušenou lokalitu, kde je klid, milé prostředí, ubytování v příjemném penzionu. Při nepřízni počasí jsou tam k dispozici atrakce jako bazén, nebo si lze půjčit loď ke sjíždění řeky, samozřejmě kolo, atd. Aby turisté zůstali v regionu déle, musí místní pochopit, že je třeba tyto služby rozšířit, zkvalitnit a udržet i na Křivoklátsku. Je třeba budovat dobré parkovací plochy, udržovat a opravovat cesty, chodníky.“
Pokračování na str. 4.
Lenka Pelcová