RAPORT logo

Oprávněnost investice za pět milionů prošetří kontrolní výbor

Kraj opravuje i zánovní silnice!

R A K O V N Í K. Uzavírky silnic první třídy, jejichž opravy financuje Středočeský kraj, komplikují již několik týdnů dopravní situaci ve městě. Přitom se lze setkat s názorem, že se jedná o zcela zbytečné opravy komunikací, které byly a ještě jsou v relativně dobrém stavu.

Co se týče dopravní situace, největší potíže vznikají v odpoledních hodinách na Pražské. Dlouhé fronty vozidel se tvoří už od Spravedlnosti, doprava se zastavuje dokonce i na kruhovém objezdu na Střelnici a vůbec nejhorší zácpy vznikají u Pražské brány, kde se řidiči marně snaží zařadit při výjezdu z náměstí či ze spojky od Hrádku.

Chaoticky nyní působí i parkovací systém na náměstí, kam se dočasně vjíždí pěší zónou v Trojanově ulici. Řidiči jsou zde sice tabulí upozorněni, že vjíždějí co placené zóny, ale ceník ani pravidla systému tu umístěny nebyly.

Podle informací, které poskytl tisku starosta města před zahájením prací, měla být ulice Čsl. legií uzavřena pouze do 24. srpna. Od pondělí měl být provoz obnoven. Jak jsme však zjistili, vozovce po víkendu stále ještě chybí finální živičný povrch a dopravní značení. „První část opravy bude opožděna zhruba o dva dny. Příčinou je čištění asi čtyřiceti kanálů. I když se může zdát, že se na povrchu nic neděje, v podzemí jsou lidé, kteří pracují a nestihli vše vyčistit v termínu,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy městského úřadu František Fröhlich. Ulice Čsl. legií by měla být otevřena do středy. Ani pak se však dopravní situace ve městě nezlepší. Navazovat bude rekonstrukce ulice Na Sekyře a část odbočky z Čsl. legií na Váhu. Tam by měly být práce hotovy do 15. září. A právě oprava vozovky na Sekyře vzbuzuje u části veřejnosti rozhořčení. Silnice je totiž relativně nová, a na rozdíl od jiných krajských komunikací nejeví známky opotřebení. Přesto kraj rozhodl o opravě. „Já osobně jsem také toho názoru, že třeba silnice v Řevničově by si opravu zasloužila daleko více, ale kraj nabídl městu opravit vozovky, po kterých vedly před časem objízdné trasy. Kdyby město řeklo ne, investoval by kraj jinde,“ vysvětluje Fröhlich. Člen kontrolního výboru krajského zastupitelstva Zdeněk Renc je však v hodnocení situace daleko radikálnější. „Občané by měli sledovat, jak kraj i stát nakládá s našimi prostředky. Podle mého názoru se v tomto případě rozhodlo o opravě rakovnických silnic někde od stolu, aniž kdo viděl, v jakém stavu silnice skutečně jsou. Takže bylo podle mého názoru zbytečně vyhozeno 5,5 milionu korun,“ tvrdí Zdeněk Renc. Kontrolní výbor se hodlá touto nehospodárností zabývat podrobněji, i když ví, že by se takový krok mohl do budoucna obrátit proti městu a ztížit mu pozici pro získávání dalších prostředků. „Tento přístup mě právě nejvíce mrzí a je potřeba ho změnit tak, aby obce a města mohly ovlivňovat, na jaké akce peníze dostanou, protože ví nejlépe, co je v daném místě potřeba. Stávající systém, kdy kraj i stát dávají peníze pode toho, kde je zrovna volná kolonka s dovětkem buďte rádi, že to dostanete, nebo to dáme jinam, je naprosto šílený,“ uzavírá Renc a podotýká, že občané by si měli podobných šlendriánů všímat, poukazovat na ně a vytvářet tlak na své volené zástupce. V krajské radě zastupuje náš okres i Ing. Vilém Žák. Ten nechal příapd prověřit a zjistil, že požadavek na opravu silnice evidovala ještě někdejší SÚS Rakovník. Na vozovce byly údajně vyjeté koleje, které bránily zimní údržbě. Podle kraje je tedy investice zcela oprávněná.

Pavel Sklenička


[ Zpět na domovskou stránku ]