RAPORT logo

NOVÁ “SOCIÁLKA” OČIMA NÁVŠTĚVNÍKA

RAKOVNÍK. 12. února otevřela v ulici Dukelských hrdinů své brány veřejnosti nová budova Okresní správy sociálního zabezpečení. Nechtěli jsme do ní vlétnout hned na začátku, kdy je všechno nablýskané a kdy se tu a tam mohou vyskytnout nějaké mouchy. Počkali jsme si tedy měsíc a nyní vám přinášíme dojmy řadového anonymního návštěvníka.

OSSZ zajišťuje svými čtyřiceti zaměstnanci agendu především v oblasti důchodového a nemocenského pojištění. Proto přímo v přízemí komplexu najdete lékařské oddělení, kde se provádí posudková činnost a evidence práce neschopných, a oddělení důchodové, kde se vyřizují žádosti o důchodovou dávku. První patro vyplňuje de facto nemocenské a kontrolní oddělení. Všechny záležitosti týkající se aktivní agendy v oblasti nemocenského pojištění vyřídíte zde. Druhé patro patří ekonomicko-správnímu referátu, referátu výběru pojistného, správcům informačních technologií a sekretariátu ředitele. V horním patře “bydlí” technologické zázemí. Sem veřejnost nemá přístup, stejně jako do suterénu, kde sídlí sklady, archiv a garáže.

V posledním období prošla OSSZ menšími změnami, které se však v ničem klientely nedotknou. Naopak jí pomohou. Nejlepším příkladem je vznik informačního centra. Zde si klient může vyzvednout formuláře a požádat o jakékoli informace. Když nebude v silách pracovníka zodpovědět specifický odborný dotaz, bude mu poskytnuta rada na směr dalšího postupu, a to každý pracovní den. V úřední dny od 8.00 do 17.00, v úterý a čtvrtek do 16 hodin a v pátek do 14 hodin.

Novinek je však celá řada. Oproti staré budově na Úřadu práce je vstup umožněn také bezbariérovým vstupem po nájezdové rampě (bezbariérové je i WC) a po komplexu se můžete pohybovat po schodech či výtahem. Navede vás infocentrum či obrovská informační cedule přímo za vchodem. Nikdo tak nemusí po budově bloudit. K lepší komunikaci mezi úředníkem a klientem a vlastně i zpříjemnění pobytu v budově slouží autonomní systém ozvučení. Příjemněji je klientovi i díky nové a kvalitní ventilaci stolečkům se židličkami na “intimních” koncích chodeb.

Na závěr ještě zrekapitulujme zrod a finanční otázku nové budovy. Stavební část, kterou firma zahájila v říjnu 1999 a dokončila o třináct měsíců později, stála 35 miliónů korun. Cena za technologie (novou telefonní ústředna, rozvody počítačových sítí, apod.) se pohybuje v řádech několika miliónů. Dodavatelem stavby byla firma Památky Tábor, projektantem Atelier BK Praha, investorem Česká správa sociálního zabezpečení. Kolaudace budovy proběhla začátkem prosince 2000 a stěhování ze starého do nového proběhlo během neuvěřitelně krátké doby jednoho dne. “Po počátečním nezvyku, kdy jsme se v novém komplexu ještě přesně neorientovali, jsme se zabydleli. Drobné detaily byly odstraněny a klientům nyní můžeme poskytovat servis na nejlepší úrovni,” odpověděl na dotaz Raportu ředitel OSSZ ing. Milan Štelcl.

Marek Bradáč


[ Zpět na domovskou stránku ]