RAPORT logo

V roce 2000 budou zahájeny rekonstrukce dalších silnic
V RAKOVNÍKU SE BUDOU STAVĚT DVA NOVÉ MOSTY

RAKOVNÍK. Dvě velké investiční akce týkající se silniční dopravy se připravují v Rakovníku na rok 2000. Investorem obou bude Ředitelství silnic a dálnic, správa Praha. Jedná se o rekonstrukce dvou úseků stávajících silnic z Rakovníka do Berouna resp. do Nového Strašecí včetně výstavby dvou nových mostů. V jakém stádiu se přípravy nacházejí, jsme se zeptali ing. Jana Tornera, zástupce ŘSD, správa Praha a Jiřího Vopata, pracovníka referátu dopravy OkÚ Rakovník.

“Ředitelství silnic a dálnic, správa Praha, připravuje výstavbu nového mostu v oblasti Tyršova koupaliště v Rakovníku,” potvrdil ing. Jan Torner. “Řeší tím dvě zásadní věci. Za prvé neúnosnost stávajícího zchátralého mostu a za druhé odstranění komunikační závady. Nový most, dlouhý 18,3 metru, překoná údolí vytvořené Lišanským potokem. Bude přeložen do nové trasy s napojením na stávající komunikaci před a za mostem. Zároveň bude provedena úprava koryta potoka. Most má řešenou i lávku pro pěší tak, aby byl zajištěn přístup občanů, kteří bydlí za starým mostem. Na místě starého mostu, který bude demolován, budou ponechány opěrné zdi a MěÚ je využije k vybudování lávky pro pěší. Dojde i k vegetačním úpravám, takže celý ráz lokality se změní k lepšímu,” konkretizoval zamýšlený projekt ing. Torner. V tuto chvíli probíhá územní řízení. Projektová dokumentace pro stavební povolení a zhotovení stavby by měla být hotová v květnu 2000. Následně dojde k výběrovému řízení a ještě v roce 2000 bude zahájena rekonstrukce.

V roce 2000 (nejpozději 2001) bude také zahájena druhá etapa rekonstrukce silnice II/237 od úseku proti čerpací stanici pohonných hmot Robin Oil až po oblouk s napojením na rekonstrukci první etapy při vjezdu do RKZ. “Tato rekonstrukce zahrnuje několik stavebních objektů,” uvedl pracovník referátu dopravy OkÚ Rakovník Jiří Vopat. “Je to vlastní stavba silnice, dále most, připojení místní komunikace k Hamru, přeložka dálkových kabelů, výstavba nového chodníku k RKZ včetně jeho osvětlení. Celkové délka stavby je 380 metrů. Část silnice II/237 bude odfrézovaná, změní se trochu její osa, oproti stávající bude poněkud vlevo. Most je projektován v nové ose komunikace vlevo od stávajícího mostu ve směru na Prahu. Bude dlouhý 64 m a široký 8,5 m mezi obrubami, zátěž je bez omezení. Šířka chodníku bude 2 metry.

Tomáš Bednařík


[ Zpět na domovskou stránku ]