RAPORT logo

Na opravu státní silnice by mohlo přispět i město, tvrdí stát
OPRAVY SÍTÍ DOKONALY DÍLO ZKÁZY NA PRAŽSKÉ

RAKOVNÍK (ps). V minulém týdnu jsme byli obyvateli Pražské ulice upozorněni na nestandardní postup prací při rekonstrukci plynových a vodovodních přípojek na Pražské. Provoz na silnici byl sice po dokončení akce obnoven už v pátek 23. července, nicméně dotčené části vozovky a chodníků se téměř okamžitě po dokončení oprav začaly propadat, takže na chodnících a při kraji vozovky vznikly značné nerovnosti.

Jak nám sdělil vedoucí odboru životního prostředí města Rakovníka ing. Ivo Žďánský, který zodpovídá za stav městských chodníků, největší problémy způsobily práce na vodovodních přípojkách. “Ravos nám sdělil, že naše povolení na chodníky údajně vůbec nepotřebuje, neboť do nich nehodlá zasahovat. Vyřešili to šalamounsky tak, že chodníky podkopali. Jenže i na to je povolení potřeba, takže si jej budou muset opatřit alespoň dodatečně. A jak se dalo přepokládat, podkopané chodníky se po prvním dešti propadly. Dokud nebudou uvedeny do původního stavu, nepřevezmeme je,” tvrdí Ivo Žďánský.

Vypadají-li chodníky po zásahu Ravosu a plynáren žalostně, není to nic proti ráně, kterou rekonstrukcí přípojek utrpěla samotná vozovka. Správcem této státní komunikace však není město Rakovník, ale Správa a údržba silnic. “Stav Pražské ulice byl už před rekonstrukcí přípojek velmi špatný. Nyní se ještě zhoršil, proto jsme silnici nepřevzali, dokud se stav nezlepší,” řekl nám ředitel SÚS ing. Miroslav Kaše. Jeho slova nám potvrdili také na referátu dopravy okresního úřadu. Tam považují stávající stav dokonce za havarijní a hodlají přimět Ravos a Středočeskou plynárenskou k nápravě. “Měli jsme v plánu provést rekonstrukci Pražské ulice už letos. Plánovali jsme demontáž žulových kostek. Za utržené prostředky z jejich prodeje bychom s využitím dalších peněz byli schopni tu nejhorší část silnice opravit. Bohužel stav inženýrských sítí v tomto místě akci znemožnil, takže jsme prostředky přesunuli do Nového Strašecí. Pražská by se tedy mohla dostat do plánu oprav pro příští rok, vše záleží na tom, kolik peněz ze státního rozpočtu dostaneme,” uvedl Miroslav Kaše. Podle jeho názoru, by se na opravě Pražské mohlo podílet i město Rakovník, přestože jde o státní silnici. “Již několik let se na ministerstvu dopravy prosazuje trend, aby na stěžejní komunikace procházející městskými zástavbami přispívala také samotná města ze svých rozpočtů,” dodal ing. Kaše.


[ Zpět na domovskou stránku ]